Etiquetes

dilluns, 21 d’octubre del 2013

Telling the Time





Tal i com està expressat en el dibuix.
L'hora en punt es diu: o'clock. És a dir, si jo vull dir "les 6 en punt" haig de dir en anglès: "It's 6 o'clock".

Aleshores, fins a i mitja es fa servir l'expressió "PAST" i és com si diguessim "passen"
Per tant, si passen 5 minuts de les 6. En anglès s'expressa: "It's 5 past 6".
Si passen 10 minuts de les 6 diem: "It's 10 past 6"
Si passa un quart de les 6, diem: "It's a quarter past 6"
Passen 20 minuts de les 6 - "It's twenty past 6"
Passen 25 minuts de les 6 - "It's twenty-five past 6"
Passen 30 minuts o mitja hora de les 6 - "It's half past 6".

A partir de la mitja hora ja no fem servir "PAST", si no "TO".
Per tant direm:
Falten 25 minuts per les 7 - "It's twenty-five to 7"
Falten 20 minuts per les 7 - "It's twenty to 7"
Falta un quart o 15 minuts per les 7 - "It's a quarter to 7"
Falten 10 minuts per les 7 - "It's 10 to 7"
Falten 5 minuts per les 7 - "It's 5 to 7".